ΗΛΙΑΣ ΚΟΥΝΤΗΣ

Ηλίας Κουντής καθηγητής ορθοφωνίας

Ορθοφωνία και αγωγή προφορικού λόγου

Ο Ηλίας Κουντής διδάσκει ορθοφωνία και αγωγή προφορικού λόγου στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος. Μέσα από μια σειρά ασκήσεων χαλάρωσης, χρησιμοποιώντας τεχνικές yoga, επιτυγχάνουμε την εκμάθηση της διαφραγματικής αναπνοής έχοντας σαν στόχο τη σωστή τοποθέτηση και χρήση της φωνής. Παράλληλα με συγκεκριμένες ασκήσεις αποκτούμε καθαρή άρθρωση λύνοντας τυχόν προβλήματα που εμποδίζουν τη σωστή εκφορά του λόγου, όπως αδυναμία άρθρωσης συγκεκριμένων φωνημάτων που προέρχεται από φυσιολογικούς ή μαθησιακούς παράγοντες. Στη διάρκεια των μαθημάτων οι σπουδαστές έρχονται σε επαφή με κείμενα θεατρικά (από αρχαία τραγωδία ως Μπέκετ) και έχοντας αναπτύξει το φωνητικό τους όργανο μπορούν να εκφράσουν όλες τις δυναμικές, σωματικές και ψυχικές, σε όλο τους το εύρος που απαιτεί ο εκάστοτε ρόλος.

Βιογραφικό Ορθοφωνία και αγωγή προφορικού λόγου

Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Νομικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ο Ηλίας Κουντής είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Πειραϊκού Συνδέσμου. Παρακολούθησε μαθήματα θεάτρου στο Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών, όπου και διηύθυνε το Θεατρικό Εργαστήρι (1987-1990). Έκανε μαθήματα φωνητικής με την  Κ. Παπαλεξοπούλου και παρακολούθησε σεμινάρια με τον Σ. Σακκά και τον Θ. Πετράκη. Υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης, εργάστηκε στο Θέατρο Bobigny στο Παρίσι. Εργάστηκε ως υπεύθυνος θεατρικού παιχνιδιού στο Ελληνογαλλικό Λύκειο Αγίας Παρασκευής (1987-1990). Δίδαξε θέατρο σε επιμορφωτικά σεμινάρια του Υπουργείου Παιδείας (1996-1997), καθώς και σε σεμινάρια επιμόρφωσης καθηγητών Μέσης Εκπαίδευσης με θέμα «Δραματοποίηση Ελληνικής Λογοτεχνίας» (1998-1999). Διδάσκει στην Ανώτερη Δραματική Σχολή «Ίασμος». Έχει διδάξει στην Ανώτερη Δραματική Σχολή “Πρώτη Πράξη” και στο “Θέατρο των αλλαγών”. Διευθύνει από το 2010 το Τμήμα Μουσικού Θεάτρου Τάξη Μελοδραματικής  στο Ωδείο Μάντζαρος. Ως ηθοποιός έπαιξε στις ακόλουθες θεατρικές παραστάσεις: «Σκλαβί» της Ξ. Καλογεροπούλου (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καλαμάτας), «Καραγκιόζης Μιούζικαλ» (Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής), «Σωκράτης και οι σκιές του» (Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Δελφών), «ΚαμίνοΡεάλ» του Τ. Ουίλιαμς (Εθνικό Θέατρο), «Φτωχοί και άγιοι» του Α. Παπαδιαμάντη (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας), «Απόπειρες ζωής» του Μ. Κριμπ (Εθνικό Θέατρο), «Θραύσματα» του Δ. Δημητριάδη (Λήδρα), «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή (Φεστιβάλ Avignon), «Οιδίπους Τύραννος» του Σοφοκλή (Θέατρο Αθήναιον), «Μέχρι το φάρο» της Β. Γουλφ (Χοροθέατρο Σ. Σπυράτου), «Αγαμέμνων» του Αισχύλου (Χορικά Ζ. Νικολούδη), «Ιχνευτές» του Σοφοκλή, «Hamletmachine» του Χ. Μύλερ (Studio Ιλίσια,Μ. Μαρμαρινος), «Θησέας ή Κούρος» του Ν. Καζαντζάκη (Προσκήνιο Α. Σολομού), «Παρέλαση» της Λ. Αναγνωστάκη (Επιφάνεια), «Νύχτα των δολοφόνων» του Χ. Τριανά (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών), «Fando et Lys» του Φ. Αραμπάλ. Ως βοηθός σκηνοθέτη εργάστηκε στις ακόλουθες θεατρικές παραστάσεις: «Η Κρήτη και η μουσική της» (Μέγαρο Μουσικής Αθηνών), «Απόπειρες ζωής» του Μ. Κριμπ, «Κονσέρτο Τζίλι» του Τ. Μέρφυ, «Quandelledansait» του M. Σέρμαν, «Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή, «Κλίμαξ» του Ζ. Ζενέ. Ως ηθοποιός έπαιξε στις ακόλουθες κινηματογραφικές ταινίες: «Σταγόνα στον ωκεανό» της Ε. Αλεξανδράκη, «Η φανέλα με το εννιά» του Π. Βούλγαρη, «Βίος και πολιτεία» του Ν. Περάκη. Σκηνοθέτησε τις ακόλουθες θεατρικές παραστάσεις: “Το εξυπνοπούλι και η γάτα” του Bill Manhof, θέατρο Faust. “Ο Ναυτικός” του Φ. Πεσσοα, SkrowTheater. «H κυρία του σεληνόφωτος» του Γ. Σισιλιάνου, (Εθνική Λυρική Σκηνή και Δημοτικό Θέατρο Πειραιά),”Βάρκα στον ωκεανό” μουσικοθεατρική παράσταση βασισμένη στην ελληνική ποίηση και την κλασική μουσική (Θέατρο Απόλλων Σύρου), «Βαφτιστικός» του Θ. Σακελλαρίδη (Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου), «Γάμοι του Φίγκαρο» των Μπωμαρσαί – Μότσαρτ (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λ. Βουδούρη, Μέγαρο Μουσικής), «Βαστιανός και Βαστιανή» του Μότσαρτ – Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου, «Διδώ και Αινείας» του H. Purcell (Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου), «Χριστούγεννα που να πάρει! Η γιαγιά είναι κάτω από το τραπέζι» του P. Notte (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης), «Η απάντηση της γοργόνας» του Π. Βεντούρα, «La-Recitaveria» του Μ. Κagel (Θέατρο Ελληνοαμερικανικής Ένωσης), «Αφιέρωμα στον K. Weil και τον B. Brecht» (Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη Λ. Βουδούρη, Μέγαρο Μουσικής), «Ελισάβετ Μουτζάν Μαρτινέγκου» σε συνεργασία με την Α. Ζεβελάκη (Θεατρο Άλεκτον), «Δύο δωμάτια» του Ph. Minyana (FringeFestival, Τεχνόπολις), «Έμοιαζε οι δρόμοι σα να τρέχαν» της Ε. Ντίκινσον (Θέατρο της Άνοιξης), «Τότες που» του Σ. Μπέκετ (Θέατρο Σφενδόνη), «Πρόσκληση σε ταξίδι» του Ch. Beaudelaire (Θέατρο Χυτήριο), «Η ιστορία του στρατιώτη” του Ι. Στραβίνσκι (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών), «Χώμα στην μπανιέρα» του Φ. Καστρή (Θέατρο Παραμυθίας), «Οι πολεμιστές» του P. Minyana (Πειραματική Σκηνή Εθνικού Θεάτρου), «Θραύσματα» των Δ. Δημητριάδη και J. C. Bailly (Θέατρο Ληδρα), «Από γραφή» του PIi. Minyana (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών), «Αντιγόνη ή Η επιλογή» της Μ. Γιουρσενάρ (ΣΤ΄ Διεθνής Συνάντηση Αρχαίου Δράματος Δελφών), «De sitenders liens» της L. Bellon (Γαλλικό Ινστιτούτο Αθηνών).

Αγαπημένοι μας σπουδαστές,

Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος της∙ μια χρονιά που στιγματίστηκε από την απειλή της πανδημίας, αλλά και από το δημιουργικό πυρετό της κατάρτισης που εξασφαλίζει ο Φορέας μας, και η οποία αναπτύσσεται σε επτά επιμέρους πυλώνες:

  • την Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος της Αθήνας
  • την Ανωτέρα Δραματική Σχολή Σύγχρονο Θέατρο της Θεσσαλονίκης
  • το Θεατρικό Εργαστήρι Βασίλης Διαμαντόπουλος
  • τη Σχολή Υποκριτικής στην Κάμερα του Μανούσου Μανουσάκη
  • τη Μουσικοθεατρική Σκηνή για παιδιά και εφήβους
  • τα επιμορφωτικά σεμινάρια
  • το Θερινό Θέατρο Λαμπέτη.

 

Εντούτοις παρά τις αντιξοότητες καταφέραμε να φέρουμε σε πέρας με τον καλύτερο τρόπο τόσο το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα (με το κορυφαίο καθηγητικό δυναμικό της χώρας) όσο και τα προγράμματα επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων μας στο χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης (πολυάριθμες παραγωγές όπου πρωταγωνιστούν αποκλειστικά οι απόφοιτοί μας).

Τα 38 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της θεατρικής εκπαίδευσης μάς επιβεβαίωσαν αυτό που με φανατισμό υποστήριζε ο συνιδρυτής μου, Βασίλης Διαμαντόπουλος: πως, αν κάτι μας δίνει κουράγιο κι ελπίδα να εξακολουθήσουμε, είναι το βλέμμα των νέων ανθρώπων που το μάτι τους δεν έχει ακόμη παγώσει.

Με το βλέμμα και την έγνοια, λοιπόν, στους νέους καλλιτέχνες σάς περιμένουμε το Σεπτέμβριο για να στήσουμε μια νέα χρονιά γεμάτη σχέδια που θα ευνοήσουν ποικιλοτρόπως τους σπουδαστές μας.

Καλή αντάμωση,
Σταύρος Δελλής