ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

03/05/2012

Αθήνα, 3 Μαΐου 2012
Σε μια εποχή στην οποία οι ηθικές αξίες κλονίζονται περισσότερο από ποτέ, στην οποία πρώην δήθεν «διαπρεπής» υπουργός της χώρας, μας ατενίζει πίσω από τις μπάρες της φυλακής, και στην οποία οι διεκδικητές της ψήφου των πολιτών δήθεν απαρνιούνται κάθε σχέση τους με παρεμφερείς λογικές και πρακτικές και ευαγγελίζονται τις αρχές της διαφάνειας, του ήθους, της ανάπτυξης και της καταπολέμησης της ανεργίας η οποία μαστίζει εκατομμύρια συμπολιτών μας και απειλεί διαρκώς περισσότερους,  οι σχολές μας «ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΙΑΣΜΟΣ» και «ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΣΙΛΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ»,  διαθέτοντας μια ιστορία 29 ετών στο χώρο των δραματουργικών σπουδών και της υποκριτικής τέχνης, ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΟΥΝ με το παρόν την εξαπάτηση τους από την πολιτική ηγεσία και τις δημόσιες αρχές του τόπου μας και την κατασπατάληση των κοινοτικών και των δημοσίων πόρων σε βάρος των ανέργων συμπολιτών μας.
Τα γεγονότα και οι ημερομηνίες που έλαβαν αυτά χώρα είναι αδιαμφισβήτητα και μιλούν από μόνα τους, αποκαλύπτοντας όχι μόνο τον εμπαιγμό της πολιτικής ηγεσίας της χώρας σε βάρος μας αλλά και το μέγεθος της εξαπάτησης όλων μας:
– Την 20.05.2011 δημοσιεύεται η ανοικτή πρόσκληση του τότε Γενικού Γραμματέα Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων πόρων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Θεόδωρου Τσέκου (υπό την τότε Υπουργό κα. Λούκα Κατσέλη), απευθυνόμενη σε Ανώτερες Δραματικές Σχολές (και όχι σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης) για την υποβολή προτάσεων συμμετοχής στο επιχειρησιακό πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού» «Συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση υψηλής εξειδίκευσης στις δραματουργικές σπουδές υποκριτικής τέχνης για ανέργους με την χρήση εκπαιδευτικού κουπονιού» (voucher), με ενδεικτικό προϋπολογισμό 3.504.000,00 Ευρώ (για 365 άτομα), η οποία εύλογα καλλιεργεί βάσιμες προσδοκίες σε κάθε άνεργο που ενδιαφέρεται να αποκτήσει θεατρική παιδεία και κατάρτιση.
– Την 7.7.2011 ολοκληρώνεται από την αρμόδια Επιτροπή Αξιολόγησης και Επιλογής Δικαιούχων το πρώτο στάδιο ελέγχου πληρότητας των δικαιολογητικών και διαπιστώνεται η πληρότητα του φακέλου της σχολής μας «ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΔΡΩΜΕΝΑ ΙΑΣΜΟΣ» και αποφασίζεται το πέρασμα αυτής στην επόμενη φάση της αξιολόγησης.
– Την 31.10.2011 ανακαλείται η ανωτέρω πρόσκληση από την Γενική Γραμματέα Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων πόρων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κα. Άννα Δαλλαπόρτα (υπό τον Υπουργό κ. Γεώργιο Κουτρουμάνη) με καινοφανή αιτιολογία περί δήθεν «νέας» πολιτικής του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και περί δήθεν αναθεώρησης των χρηματοδοτήσεων, πετώντας στον κάδο των αχρήστων αυτούς που για μισό σχεδόν χρόνο στόχευαν, προετοιμάζονταν και έκαναν δαπάνες για την συμμετοχή τους στο πρόγραμμα αυτό, με σκοπό αυτών που μεθόδευσαν την ανάκληση της πρόσκλησης αποκλειστικά και μόνο την εξυπηρέτηση των προσωπικών τους φιλοδοξιών και την διοχέτευση των κοινοτικών κονδυλίων προς «βολικές» κατευθύνσεις, κατά την συνήθη προσφιλή τακτική των παλαιότερων ετών…
– Την 19.12.2011 δημοσιεύεται νέα πρόσκληση της Γενικής Γραμματέως Διαχείρισης Κοινοτικών και Άλλων πόρων του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κας Άννας Δαλλαπόρτα (υπό τον Υπουργό κ. Γεώργιο Κουτρουμάνη), με σκοπό την επιχορήγηση με επιταγές κατάρτισης (training voucher) της κατάρτισης άνεργων δημοσιογράφων, με προϋπολογισμό ποσού Ευρώ 6.800.000,00, απευθυνόμενη αποκλειστικά και μόνο σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Έχοντας παρακολουθήσει από κοντά τις μεθοδεύσεις που έλαβαν χώρα και που οδήγησαν στην διάψευση των προσδοκιών των ανέργων που επιθυμούσαν να επιμορφωθούν στον τομέα της θεατρικής τέχνης, έχουμε την πεποίθηση ότι τα χρήματα τα οποία εμφανίστηκαν να προορίζονται δήθεν για τους ανέργους, ανεξαρτήτως ειδικότητας αυτών, κατέληξαν σε τσέπες ιδιωτών και το μόνο που απομένει να διαπιστωθεί είναι στις τσέπες ποίων ακριβώς και σε ποια μερίδια μοιράστηκε η πίτα. Και προφανώς θα πρέπει να πρόκειται για καλή μοιρασιά και για μεγάλη πίτα για να «δικαιολογεί» τέτοια ξεδιάντροπη συμπεριφορά…
Φαίνεται κάποιοι ότι δεν συνετίζονται από τις εξελίξεις της επικαιρότητας…
Και αφού το Δημόσιο δεν μεριμνά για τους ανέργους αλλά τους εκμεταλλεύεται αποκλειστικά και μόνο ως πρόσχημα για να διοχετεύονται τα κοινοτικά και δημόσια κονδύλια σε γνωστούς-άγνωστους κολλητούς διαφόρων, αναγκάστηκαν να έρθουν οι σχολές μας μόνες τους να επιτελέσουν τον ρόλο του κοινωνικού κράτους και να πραγματοποιήσουν με αποκλειστικά δικά τους μέσα και δαπάνες, δωρεάν για τους άνεργους, ειδικά προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισής τους. Προγράμματα που συνεχίζονται μέχρι σήμερα, με αποκλειστικά δικά μας μέσα και δαπάνες, γιατί κάποιος (οι σχολές μας δηλαδή) έπρεπε να μην διαψεύσει τις προσδοκίες των νέων που έναν ολόκληρο χρόνο πρόσμεναν καρτερικά την επιδότηση από το κράτος….
Γιατί αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι εάν η Τέχνη ανέμενε στην χώρα μας την αρωγή της πολιτείας θα ήταν έννοια ανύπαρκτη … 
Γιατί αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι εάν οι νέοι μας ανέμεναν στην χώρα μας την στήριξη της πολιτείας θα ήταν αφελείς…
Γιατί αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά ότι εάν στην χώρα μας πιστεύεις στην διαφάνεια και στην ενιαία δράση και συμπεριφορά της διοίκησης και εμπιστεύεσαι τις πράξεις της διοίκησης είσαι γραφικός…
Οι ευθύνες υπάρχουν, και σε όποια κατεύθυνση και εάν αυτές τυχόν εντοπιστούν, ακόμη και σε αυτήν των κ.κ. Πέμυς Ζούνη, Κυριάκου Αμούτζα, Φώτιου Πολίτη που δεν είχαν την τόλμη μέχρι τέλους να στηλιτεύσουν δημοσίως τα τεκταινόμενα όπως εμείς, θα αναζητηθούν με κάθε δυνατό τρόπο, χωρίς να λειτουργήσει αποτρεπτικά κάθε είδους σχέση, προσωπική, οικογενειακή ή επαγγελματική.
Εφεξής το λόγο θα έχει η ελληνική δικαιοσύνη για να ανοικοδομήσει στις συνειδήσεις όλων μας την πεποίθηση ότι ζούμε σε νομοκρατούμενη και όχι σε χρηματοκρατούμενη χώρα.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

σεμιναρια

Αγαπημένοι μας σπουδαστές,

Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος της∙ μια χρονιά που στιγματίστηκε από την απειλή της πανδημίας, αλλά και από το δημιουργικό πυρετό της κατάρτισης που εξασφαλίζει ο Φορέας μας, και η οποία αναπτύσσεται σε επτά επιμέρους πυλώνες:

  • την Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος της Αθήνας
  • την Ανωτέρα Δραματική Σχολή Σύγχρονο Θέατρο της Θεσσαλονίκης
  • το Θεατρικό Εργαστήρι Βασίλης Διαμαντόπουλος
  • τη Σχολή Υποκριτικής στην Κάμερα του Μανούσου Μανουσάκη
  • τη Μουσικοθεατρική Σκηνή για παιδιά και εφήβους
  • τα επιμορφωτικά σεμινάρια
  • το Θερινό Θέατρο Λαμπέτη.

 

Εντούτοις παρά τις αντιξοότητες καταφέραμε να φέρουμε σε πέρας με τον καλύτερο τρόπο τόσο το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα (με το κορυφαίο καθηγητικό δυναμικό της χώρας) όσο και τα προγράμματα επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων μας στο χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης (πολυάριθμες παραγωγές όπου πρωταγωνιστούν αποκλειστικά οι απόφοιτοί μας).

Τα 38 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της θεατρικής εκπαίδευσης μάς επιβεβαίωσαν αυτό που με φανατισμό υποστήριζε ο συνιδρυτής μου, Βασίλης Διαμαντόπουλος: πως, αν κάτι μας δίνει κουράγιο κι ελπίδα να εξακολουθήσουμε, είναι το βλέμμα των νέων ανθρώπων που το μάτι τους δεν έχει ακόμη παγώσει.

Με το βλέμμα και την έγνοια, λοιπόν, στους νέους καλλιτέχνες σάς περιμένουμε το Σεπτέμβριο για να στήσουμε μια νέα χρονιά γεμάτη σχέδια που θα ευνοήσουν ποικιλοτρόπως τους σπουδαστές μας.

Καλή αντάμωση,
Σταύρος Δελλής