ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΚΟΕΝ

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Πώς ξεκινάμε να προσεγγίζουμε ένα ρόλο. Τα πρώτα στάδια – βήμα προς βήμα. Η πνευματική και τεχνική προεργασία ενός ρόλου μέχρι να οδηγηθούμε στην πράξη. Ώσπου να επιτρέψουμε στο ένστικτο και στη φαντασία μας να εμπλουτίσουν την ερμηνεία μας, πρέπει να έχουμε φτιάξει ένα γερό οικοδόμημα ξεκάθαρο και σύμφωνο προς την αισθητική της παράστασης. Μια καλά οργανωμένη τεχνική θα βοηθήσει τη δημιουργικότητά μας να αναπτυχθεί προς τη σωστή κατεύθυνση.

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της Ανωτέρας Δραματικής Σχολής Ίασμος. Ακολούθησαν μεταπτυχιακές σπουδές σκηνοθεσίας στο Middlesex University του Λονδίνου (Master of Arts in Theatre Directing) και στην Ακαδημία Δραματικής Τέχνης της Μόσχας GITIS. Παρακολούθησε την Πρώτη Θερινή Ακαδημία του Εθνικού Θεάτρου, καθώς και σεμινάρια υποκριτικής με τη Νικαίτη Κοντούρη, την Άσπα Τομπούλη, τον Άλμπρεχτ Χίρχε κ.ά.

Ως ηθοποιός συμμετείχε στο θίασο της Μίρκας Παπακωνσταντίνου, ενώ ως βοηθός σκηνοθέτη συνεργάστηκε με τους Πέμη Ζούνη, Γιάννη Ιορδανίδη, Νίκο Καραγέωργο, Γιάννη Μαργαρίτη, Θωμά Μοσχόπουλο, Άσπα Τομπούλη και Σταύρο Σ. Τσακίρη στο Εθνικό Θέατρο, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στην Πολιτιστική Ολυμπιάδα, σε ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. και σε ιδιωτικούς θιάσους.

Σκηνοθέτησε τα έργα «Ακρότητες»του Γουίλλιαμ Μαστροσιμόνε (Θέατρο Επί Κολωνώ), «Το μπλε παλτό» του Νίκυ Σίλβερ (Πολυχώρος Six D.O.G.S.), «Όχι για αηδόνια» του Τεννεσσή Γουίλλιαμς (Θέατρο Αργώ), «Πολύ κακό για το τίποτα» του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ (Θέατρο Αργώ), «Έρωτας και ραδιουργία» του Φρήντριχ Σίλλερ (Θέατρο Επί Κολωνώ), «Η νύχτα της ιγκουάνα» του Τεννεσσή Γουίλλιαμς (Θέατρο Αργώ), «Goodbye Lenin!» του Μπερντ Λίχτενμπεργκ (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης), «Εμείς και ο χρόνος» του Τζων Πρίστλεϋ (Θέατρο Altera Pars), «Σχολείο σκανδάλων» του Ρίτσαρντ Σέρινταν (Θέατρο Σημείο), «Τίμων ο Αθηναίος» του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ (Σύγχρονο Θέατρο), «Η αγριόπαπια» του Χένρικ Ίψεν (Θέατρο Beton 7), “Το ημερολόγιο της Άννα Φρανκ” των Φράνσις Γκούντριτς και Άλμπερτ Χάκετ (Θέατρο Χυτήριο), “Η επίσκεψη της γηραιάς κυρίας” του Φρήντριχ Ντύρρενματ (Θέατρο Βρετάνια), “Βάσσα Ζελεσνόβα” του Μαξίμ Γκόρκι (Θέατρο Altera Pars), “Οικογένεια Λάυονς” του Νίκυ Σίλβερ (Θέατρο Άλφα), “Κυμβελίνος” του Γουίλλιαμ Σαίξπηρ (Θέατρο Εξαρχείων), “Το φως του γκαζιού” του Πάτρικ Χάμιλτον (Θέατρο Βεάκη), “Ταξίδι μακριάς μέρας μέσα στη νύχτα” του Γιουτζήν Ο’Νηλ (Θέατρο Εξαρχείων), “Ο συλλέκτης” του Τζων Φώουλς (Θέατρο Άλμα), “Ψίθυροι” της Λίλλιαν Χέλλμαν (Θέατρα Αθηνών & Δημήτρης Χορν), “Οι αρουραίοι” του Γκέρχαρτ Χάουπτμαν (Θέατρο Αργώ), “Οργισμένα νιάτα” του Τζων Όσμπορν (ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Αγρινίου), “Φαύστα” του Μποστ (Δημοτικό Θέατρο Πειραιά), “Διάλεξε!” του Κάρλο Γκολντόνι (Θέατρο Λαμπέτη), “Θηλιά” του Πάτρικ Χάμιλτον (Θέατρο Αθηνά) και “Ο κουμπαράς” (Θέατρο Λαμπέτη).

Μετέφρασε έργα των Γουίλλιαμ Σαίξπηρ, Ρίτσαρντ Σέρινταν, Φρήντριχ Σίλλερ, Χένρικ Ίψεν, Αντόν Τσέχωφ, Άρτουρ Σνίτσλερ, Γκέρχαρτ Χάουπτμαν, Λουίτζι Πιραντέλλο, Μαξίμ Γκόρκι, Γιουτζήν Ο’Νηλ, Τζων Πρίστλεϋ, Μπέρτολτ Μπρεχτ, Ροζέ Βιτράκ, Πάτρικ Χάμιλτον, Λίλλιαν Χέλλμαν, Τεννεσσή Γουίλλιαμς, Άρθουρ Μίλλερ, Φρήντριχ Ντύρρενματ, Τζων Φώουλς, Πήτερ Σάφφερ, Τζων Όσμπορν, Γουίλλιαμ Μαστροσιμόνε, Τέρρυ Τζόνσον, Σάρλοτ Κήτλυ, Νίκυ Σίλβερ, Μάρτιν ΜακΝτόνα, Στήβεν Ντόλτζινοφ κ.ά. που παρουσιάστηκαν από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, το Θέατρο Τέχνης, το Ανοιχτό Θέατρο, το Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου, ιδιωτικούς θιάσους, θεατρικές ομάδες και κυκλοφόρησαν από τις Εκδόσεις Σοκόλη, Κάπα Εκδοτική, Εκδόσεις Ηριδανός, Οδός Πανός και Αιγόκερως.

Από το 2007 διδάσκει Υποκριτική και Αυτοσχεδιασμό στη Δραματική Σχολή Ίασμος.

Αγαπημένοι μας σπουδαστές,

Άλλη μια χρονιά έφτασε στο τέλος της∙ μια χρονιά που στιγματίστηκε από την απειλή της πανδημίας, αλλά και από το δημιουργικό πυρετό της κατάρτισης που εξασφαλίζει ο Φορέας μας, και η οποία αναπτύσσεται σε επτά επιμέρους πυλώνες:

  • την Ανωτέρα Δραματική Σχολή Ίασμος της Αθήνας
  • την Ανωτέρα Δραματική Σχολή Σύγχρονο Θέατρο της Θεσσαλονίκης
  • το Θεατρικό Εργαστήρι Βασίλης Διαμαντόπουλος
  • τη Σχολή Υποκριτικής στην Κάμερα του Μανούσου Μανουσάκη
  • τη Μουσικοθεατρική Σκηνή για παιδιά και εφήβους
  • τα επιμορφωτικά σεμινάρια
  • το Θερινό Θέατρο Λαμπέτη.

 

Εντούτοις παρά τις αντιξοότητες καταφέραμε να φέρουμε σε πέρας με τον καλύτερο τρόπο τόσο το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα (με το κορυφαίο καθηγητικό δυναμικό της χώρας) όσο και τα προγράμματα επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων μας στο χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης (πολυάριθμες παραγωγές όπου πρωταγωνιστούν αποκλειστικά οι απόφοιτοί μας).

Τα 38 χρόνια εμπειρίας στο χώρο της θεατρικής εκπαίδευσης μάς επιβεβαίωσαν αυτό που με φανατισμό υποστήριζε ο συνιδρυτής μου, Βασίλης Διαμαντόπουλος: πως, αν κάτι μας δίνει κουράγιο κι ελπίδα να εξακολουθήσουμε, είναι το βλέμμα των νέων ανθρώπων που το μάτι τους δεν έχει ακόμη παγώσει.

Με το βλέμμα και την έγνοια, λοιπόν, στους νέους καλλιτέχνες σάς περιμένουμε το Σεπτέμβριο για να στήσουμε μια νέα χρονιά γεμάτη σχέδια που θα ευνοήσουν ποικιλοτρόπως τους σπουδαστές μας.

Καλή αντάμωση,
Σταύρος Δελλής